Publikationen der Abteilung 4 Qualifikations- und Curriculumforschung

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Partsch, S.; Einig, C., 2021: Nursing students’ perspective of nurse-patient relationships as a developmental task: A reconstructive-hermeneutic study, in: Journal of Nursing Education and Practice, 11(10), S. 54 - 62, doi:10.5430/jnep.v11n10p54

Darmann-Finck, I.; Rothgang, H.; Zeeb, H., 2020: Digitalisierung und Gesund-heitswissenschaften – White Paper Digital Public Health, in: Gesundheitswesen, 82, S. 620 - 622

Wichmann, F.; Pischke, C.; Jürgens, D.; Darmann-Finck, I.; Koppelin, F.; Lippke, S.; Pauls, A.; Peters, M.; Voelcker-Rehage, C.; Muellmann, S., 2020: Requirements for (web-based) physical activity interventions targeting adults above the age of 65 years – qualitative results regarding acceptance and needs of participants and non-participants, in: BMC Public Health, 20 (907), doi:10.1186/s12889-020-08927-8

Darmann-Finck, I., 2019: Pflegeausbildungsreform – Chance für die Altenpflege verpasst. Editorial., in: Pflege (32(1)), S. 5 - 6

Wichmann, F.; Braun, M.; Ganz, T.; Lubasch, J.; Heidenreich, T.; Laging, M.; Pischke, C., 2019: Assessment of campus community readiness for tailoring implementation of evidence-based online programs to prevent risky substance use among university students in Germany , in: Translational Bevavioral Medicine, S. 1 - 9, doi:10.1093/tbm/ibz060, 26.04.2019

Wichmann, F.; Brandes, M.; Jahn, I.; Müllmann, S.; Peters, M.; Pischke, C.; Zeeb, H., 2019: DEVASYS – Entwicklung eines Online-Tools zur Unterstützung der systematischen Evaluation von Interventionsprojekten der Prävention und Gesundheitsförderung, in: Gesundheitswesen, 81, S. 1 - 8, (im Erscheinen)

Darmann-Finck, I.; Duveneck, N., 2018: Forschendes Lernen am Beispiel eines multimedialen Lernangebots zur Pflege von Menschen mit Demenz, in: Pädagogik der Gesundheitsberufe, 1 (5), S. 24 - 33

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